Dodaj do koszyka

produktów: 0

wartość: 0,00 zł

przejdź do koszyka

Marka ZETOR świętuje znaczącą rocznicę. Od 75 lat urzeczywistniamy nasze wizje.

Marka ZETOR świętuje znaczącą rocznicę. Od 75 lat urzeczywistniamy nasze wizje.

ZETOR, wkracza w tym roku w 75. rok istnienia

Mimo, że prace rozwojowe nad prototypem „Z” rozpoczęły się zaraz po zakończeniu II wojny światowej, za rok jego powstania uważa się 1946, a konkretnie sierpień, kiedy to marka ZETOR oficjalnie otrzymała znak towarowy. Pierwsze ciągniki Z 25 trafiły do klientów pięć miesięcy wcześniej. Od początku swojego istnienia ZETOR wyprodukował ponad 1,3 miliona ciągników, z których zdecydowana większość została wyeksportowana do ponad 130 krajów na pięciu kontynentach.

Według dyrektora wykonawczego ZETOR TRACTORS Mariána Lipovskiego, ciągniki ZETOR stały się synonimem efektywnego projektu i wydajności operacyjnej. „Nasze ciągniki zawsze odzwierciedlały wymagania czasów. Śmiem twierdzić, że każdy, kto był lub jest w jakiś sposób związany z marką, czy to jako klient, fan czy pracownik naszej firmy, czuje się jej częścią. Marka ZETOR powstała dzięki staraniom szerokiego grona osób kilku pokoleń. To dla nas dziedzictwo i podchodzimy do niego z szacunkiem i dumą ”- mówi Marián Lipovský.

Z okazji rocznicy powstało specjalne logo, które nawiązuje do bogatej historii marki. Logo pojawi się na stronie internetowej firmy, materiałach drukowanych i artykułach promocyjnych. Dostępna będzie również strona internetowa www.zetor75.cz, dokumentująca 75 lat rozwoju marki ZETOR. Będziemy stopniowo informować Cię o konkretnych wydarzeniach w sieci i na portalach społecznościowych.

Krótka historia produkcji ciągników ZETOR

1946–1960 W 1946 r. Rozpoczęto produkcję ciągników Z25. W ciągu 20 lat wyprodukowano ponad 160 000 takich maszyn.

1960–1968 ZETOR wprowadził również rozwiązanie konstrukcyjne dla maszyn oparte na unifikacji poszczególnych części i linii modelowych. Światło dnia ujrzały maszyny tzw. Zunifikowanej serii I (UŘ I).

1968 –1991 ZETOR jako pierwszy na świecie prezentuje kabinę bezpieczeństwa na UŘ II. Zyskuje również uznanie na całym świecie dzięki unikalnemu rozwiązaniu konstrukcyjnemu maszyn. 1 listopada 1976 r. Nazwa firmy została zmieniona na ZETOR.

1991–2002 Wprowadzenie UŘ III, który do dziś jest ceniony przez klientów za swoją wytrzymałość i odporność. W 1998 roku pojawiły się nowocześniejsze wersje maszyn sygnowanych marką FORTERRA.

2002–2017 Kluczowy rok dla ZETORA i początek nowej ery. HTC INVESTMENTS a.s. zostaje właścicielem firmy, którą ZETOR sukcesywnie stabilizuje. Na początku nowego tysiąclecia ZETOR nieustannie wprowadza innowacje i rozwija nowe produkty oraz sukcesywnie dodaje kolejne linie do portfolio modeli - PROXIMU, MAJOR i legendarny ZETOR CRYSTAL.

2017–2020 Linie modelowe i asortyment produktów są sukcesywnie poszerzane o miniciągniki z serii PRIMO, COMPAX, UTILIX i HORTUS. Zakończono stosowanie nowej konstrukcji ZETOR by Pininfarina we wszystkich liniach modelowych ciągników użytkowych. Zarówno marka, jak i firma stawiają na klientów i rozwój sieci dealerskiej.

Aktualne portfolio produktów ZETOR i pozycja rynkowa

Gama ciągników na rynek europejski i północnoamerykański obejmuje 8 linii modelowych od 20 do 170 koni. Są to miniciągniki serii PRIMO, COMPAX, UTILIX i HORTUS w niższej kategorii mocy 20-70 koni. Wykorzystywane są głównie do letniego i zimowego utrzymania gmin, terenów firm, terenów sportowych oraz w ogrodnictwie, a także do pracy w usługach komunalnych, parkach czy małych gospodarstwach. Wyższe kategorie osiągowe 80-170 koni reprezentuje seria MAJOR (przeznaczona do agregacji z maszynami rolniczymi i do transportu lub do usług komunalnych), PROXIMA (jeden z najpopularniejszych wśród klientów modeli do pracy w rolnictwie, leśnictwie i usługach komunalnych), FORTERRA (gospodarstwa średnie i duże, w produkcji roślinnej, do agregacji z różnymi maszynami rolniczymi, transport) oraz CRYSTAL (najmocniejszy i najlepiej wyposażony ciągnik w portfolio marki ZETOR). Na rynkach światowych ZETOR TRACTORS a.s. ciągniki w normach emisji STAGE IIIA i STAGE IIIB, w szczególności serii ZETOR GLOBAL RANGE, MAJOR, PROXIMA i FORTERRA.

Na okres ostatnich dwóch lat znaczący wpływ miały obecne zmiany rynkowe, które nadal nie są optymalne. Środki epidemiologiczne podjęte na całym świecie również nie wpłynęły na sytuację. Jednak perspektywę tę równoważy fakt, że marka ZETOR nadal zajmuje pierwsze miejsce w swoim segmencie wyników w kraju - w Czechach. Zajmuje drugie miejsce na Słowacji, marka posiada stabilną pozycję w pasie krajów bałtyckich, Europy Środkowej, Bałkanów i Skandynawii. „Jesteśmy zadowoleni z rynków o rosnącym potencjale, takich jak Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, Niemcy czy Bośnia i Hercegowina” - mówi Petr Konštacký, dyrektor sprzedaży i marketingu w ZETOR TRACTORS a.s. „Dobrą rzeczą jest to, że w ciągu ostatnich czterech lat marka ZETOR weszła na nowe rynki zagraniczne, takie jak Kenia, Etiopia, Sudan, Rwanda, Birma, Indonezja, Jemen, Kolumbia, Kostaryka i Urugwaj, a także Wietnam” - dodaje Konštacký. Według niego ważne jest dalsze wzmacnianie pozycji rynkowej poprzez rozwijanie kanałów dystrybucji i wchodzenie na nowe terytoria. „Kluczowe dla nas jest również ciągłe doskonalenie jakości naszych produktów i usług posprzedażowych, aby przekazywać informacje zwrotne od naszych klientów.

PYTANIA? ZADZWOŃ!

608-533-438 / 795-137-627

Pracujemy nad przypisywaniem produktów do kategorii - prosimy korzystać z wyszukiwarki.

Numery katalogowe prosimy wpisywać jednym ciągiem.

baner

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl